Kangal Balıklıgöl’de yeni yönetim modeli uygulanacak
Son günlerde Kangal Balıklıgöl Tabiat Parkı hakkında kamuoyunda yer alan haber ve paylaşımlar üzerine açıklama yapan Sivas Valiliği, alanın yönetim ve planlama sürecine ilişkin yeni bir idari düzenlemenin hayata geçirildiğini duyurdu.

Açıklamada, Kangal ilçesi sınırları içerisinde bulunan Kangal Balıklıgöl Tabiat Parkı’nın, 13 Temmuz 2025 tarihli ve 10074 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararı ile 2873 sayılı Milli Parklar Kanunu’nun 3’üncü maddesi kapsamında “Tabiat Parkı” ilan edildiği hatırlatıldı.
Sahip olduğu doğal ve kültürel değerler ile rekreasyon potansiyeli dikkate alınarak tabiat parkı statüsü verilen alanda, başta “doktor balıklar” olarak bilinen endemik türler olmak üzere biyolojik çeşitliliğin daha güçlü bir koruma anlayışıyla yönetilmesinin hedeflendiği belirtildi.
Açıklamada, yeni yönetim modelinin etkin ve tek elden uygulanabilmesi amacıyla, alana ilişkin 20 Eylül 1991 tarihli Turizm Merkezi Kararı’nın ilgili idarenin talebi doğrultusunda 20 Haziran 2026 tarihli ve 33286 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Kararı ile yürürlükten kaldırıldığı ifade edildi.

Valilik, söz konusu kararın kamuoyunda iddia edildiği gibi bölgenin turizm niteliğinin sona erdirildiği anlamına gelmediğini vurguladı. Planlama ve yönetim yetkisinin Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü’ne devredilmesiyle alanın tabiat parkı statüsüne uygun şekilde daha etkin korunması ve geliştirilmesinin amaçlandığı kaydedildi.
Açıklamada ayrıca, yapılan düzenlemenin tabiat parkı ilanının doğal ve hukuki bir sonucu olduğu belirtilerek, bölgede planlanan çalışmaların koruma önceliği esas alınarak ve proje ile uyumlu biçimde sürdürüldüğü ifade edildi.

Kaynak:Neslihan KOÇ

Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.