Sivas’a enerji yatırımı yasalaştı
Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde kabul edilerek yasalaşan 274 Sıra Sayılı Kanun Teklifi kapsamında, Türkiye genelinde 5000 MW kurulu güce ulaşacak güneş ve rüzgâr enerjisi yatırımlarının hayata geçirilmesi planlanıyor. Projelerin Suudi Arabistan şirketleri tarafından geliştirilmesi öngörülürken, Sivas ve Karaman’da 1000’er MW kapasiteli güneş enerjisi santrali kurulması dikkat çekti.

Konuya ilişkin açıklama yapan AK Parti Sivas Milletvekili Rukiye Toy, düzenlemenin hem Sivas’a hem de Türkiye’nin enerji bağımsızlığı hedeflerine önemli katkı sağlayacağını belirtti. Toy, yaptığı açıklamada, yatırımın ülke ekonomisine ve yenilenebilir enerji kapasitesine güç katacağını ifade ederek, “Sivas’ımıza ve ülkemize hayırlı olmasını diliyorum” dedi.
Daha önce de Türkiye’nin farklı bölgelerinde benzer yenilenebilir enerji yatırımlarının gündeme geldiği bilinirken, Sivas özelinde güneş enerjisi potansiyelinin değerlendirilmesine yönelik çalışmaların son yıllarda arttığı ifade ediliyor.
Kaynak:Demet KARAKUŞ

Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.