USD 0,0000
EUR 0,0000
USD/EUR 0,00
ALTIN 000,00
BİST 0.000

İSLÂM´IN, HRİSTİYANLIKTAN ÖNEMLİ FARKLARI

30-11-2018

Allah´ı bilmek, Allah´ı sevmek, O´na bağlanmak ve kulluğuna razı olmak, kendini bilen ve bulan kimsenin varacağı son duraktır. Din, bize sonradan öğretilen, dıştan zorlama ve baskıların bir ürünü değildir. Dinin kökü, kaynağı, çekirdeği, yaratılışımızın özündedir?

İslâm´daTevhid Esastır: ?İslâm inancına göre Allah, bütün insanları, kendisinin yüce ve aşkın olan varlığını ve birliğini tanıma yeteneğine sahip biçimde yaratmıştır. Bu tüm insanlarda ortak olan bir doğal kabiliyet ve fıtrattır? Allah´ı biricik Tanrı, Râbb ve otorite olarak tanımak, her çeşit ortağı O´ndan uzak tutmak ve birliğini kararlı şekilde doğrulamakla gerçekleşen tevhit, İslâm dininin en önemli özelliğidir. İslâm, bu özelliğiyle hem İslâm öncesi cahiliye putatapıcılığından, hem Yahudilik ve Hristiyanlık gibi dinlerin sonradan bozulmaya uğramış şekillerinden, hem de Mecusilikten ayrılır?( A.Saim Kılavuz, ,Gençliğin İslâm Bilgisi, Allah´ı Bilmek,s.42)

İslamda Ruhban Sınıfı Yoktur:İslâm inancına göre, Hristiyanlıkta olduğu gibi ?ruhban sınıfı? adıyla kul ile Allah arasında bir zümre bulunmamaktadır. Din bilginlerinin görevleri sadece bildiklerini bilmeyenlere öğretmektir. Bunun dışında din bilginlerinin başkaları üzerinde, kendilerine din tarafından verilen ?dinî? bir üstünlük ve hâkimiyetleri yoktur.( Ferhat Koca, İslâma Giriş, s.260).

İslâmda Vaftiz Yoktur: Yine Hrıstiyanlıkta yeni doğan çocuk, ilk günahın neden olduğu manevî kirlenmişliğin silinmesi için ve Hz. İsa´nın Kilisesine girmenin hukuksal ve kutsal göstergesi olarak ?vaftiz? denilen bir arınma töreni yapılarak yıkanır.( Büyük Larusse,C.23,s.12058).Dolayısıyla ?vaftiz?, çocukların günahından kurtuluşu için vazgeçilmez nitelikte ve yenilenmeyen bir eylemdir (Meydan Larousse,C.20, s.50) Oysa, İslâmi anlayışa göre yeni doğan bir çocuk saftır, kusursuzdur, mazlumdur, günahsızdır, temizdir, bizatihî yaratılışı itibariyle iyidir, iyilikseverdir! Çünkü Allah Tealâ insanı yaratıp, şekillendirip ona kendi ruhundan üflemiştir: ?Sonra onu şekillendirip ona ruhundan üfledi!?(Secde,32/9) Bu nedenle, İslâm inancına göre, insanın yaratılış fıtratı Hak Tealâ´ya îmân üzeredir. ?Fıtrat?, insanın yaratılıştan-doğuştan getirdiği tevhide yönelme özelliği demektir! Şu halde İslâm inancına göre insan, doğuştan getirdiği vasıflar, hasletler, özellikler gereğince; kaynağını Allah´tan alan, O´nun kendi ruhundan üflediği ruhanî varlığı itibariyle hastır, temizdir, saftır, günahsızdır, tevhide yönelmiştir, Allah Tealâ´ya  îmân etmeye hazır ve meyletmiş vaziyettedir.! İşte bu fıtrat üzere yeni doğan bir çocuğun aklı selim sahibi olacağı yaşlarda, Cenab-ı Allah herkese olduğu gibi ona da hitaben şu direktifi vermektedir: ?Hakka yönelen bir kimse olarak yüzünü dine çevir. Allah´ın insanları üzerinde yarattığı fıtrata sımsıkı tutun?!?(Rûm,30/30). Hz. peygamber(sas.)´in şu hadisi de insanın aslına işaret etmektedir: ?Dünyaya gelen her insan, fıtrat üzere doğar; sonra anne babası onu Yahudi, Hristiyan, Mecusi yapar.?(Buhari, Cenaiz,79,80,93; Müslim, Kader,22-25)Anlaşılıyor ki, Müslüman olmayan veya Müslüman olmasına rağmen inançlı olmayan ana-babalar veya ruhban sınıfı, çocuğun, fıtraten gitmek istediği doğru yoldan saptırmaktadırlar. Oysa, insan, ancak, bu aslını yani fıtratını, kendisini yaratan ile olan iletişimi sayesinde korur ve sürdürürse, yaratılış amacına uygun bir hayat sürmesi mümkün olabilir.(.Cafer Karadaş, Gençliğin İslâm Bilgisi, s.72-73)

Oysa  bu saptırmalar olmasa, yeni doğan her çocuk, fıtraten doğuştan getirdiği temizliği, saflığı, günahsızlığı, îmân üzere hazır olmasını devam ettirecek,  hiçbir aracı sınıfa (ruhbân) ihtiyacı olmadan Kur´an´ın ışığında Allah´ın emirlerine uyarak yönünü dine (İslâma) çevirecektir.İşte fıtratında bu eşsiz özellikler bulunan insan, aklı selim sahibi bir kişi olduğunda tam bir kavşağa varmış demektir: İslâm inancına göre bu olgunluğa erişmiş olan kişinin bir seçim yapması gerekir:. Yukarıda da izah ettiğimiz gibi İslâm fıtratı üzere doğan kişi,  seçimini, İslam´dan yana; doğruluktan, güzellikten, iyilikten, infaktan, mütevâzilikten; ibadetten, duadan, tövbeden, şükürden, zikirden v.b. yana yapabilir! Yahutta tam aksine bir seçimle yanlış yöne gidebilir! Seçim insana bırakılmıştır. Yeri gelmişken belirtelim ki, bu seçim insana hastır.! Meleklerin ve cansız maddelerin seçim yapmak, tercih etmek hak veya zorunlulukları yoktur; dolayısıyla imtihanları da yoktur. Oysa seçim ve tercih hakkı verilen insanın, yaşantısından imtihana tâbi tutulma durumu vardır!.Ne yazıktır ki, bu seçimde doğuştan ?yaratılıştan saf ve temiz olan insanın, doğru yolu seçmesine ve orada devam etmesine izin vermeyenler, onu etkileyerek yanlış yola sevk edenler; ona yardım etmek iddiası ile ortaya çıkan ruhban sınıfı veya kendisinde bir takım kanaat önderliği niteliği bulunduğunu vehmedenler veya çevredeki diğer zararlı unsurlardır!

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ?